torsdag 16. mai 2013

Lesestoff fremover

Mye salg på bøker registrerer jeg, det er rene vårsleppet! Og jeg lar meg friste. Jeg klikker energisk på linkene som kommer i de veldig reklamerende e-postene jeg abonnerer på fra forskjellige bokhandlere. Nå ja, ikke så mange, men likevel; de vet å bombardere med siste nytt. En grei måte for meg å holde meg oppdatert på. Poenget er at jeg sjeldent ender opp med å kjøpe bøker det reklameres for. Et godt eksempel er fra tidligere denne måneden da Tanum hadde salg og jeg ble så nysgjerrig; bøkene jeg til slutt hadde i handlekurven var langt fra de som annonseringen rettet seg mot. Til slutt var det disse tre bøker som fant veien hjem til meg: To Kill a Mockingbird, Tåpenes sammensvergelse og The Handmaid's Tale (ikke levert ennå) - alle sammen 1001 bøker som skal leses i løpet av året.

Ellers benytter jeg biblioteket i stor grad. I det siste til å låne filmer, materiell tilknyttet pensum og bøker jeg har lyst til å lese. Jerusalem er en grafisk roman jeg har hatt på min prioriterte leseliste og som jeg bestilte fra biblioteket for ganske lenge siden. I dag fikk jeg melding om at den kunne hentes så første stopp etter jobb var nettopp biblioteket!

Her blir det mye å lese fremover :)


9 kommentarer:

  1. Så mye spennende lesestoff du har fremover da, dette ser bra ut :-) Nå er jeg snart ferdig med Drep ikke en sangfugl (jeg leser den på norsk siden jeg låner romanen av ei venninne) og kan bare si at du kan glede deg til den! Den er både morsom (!, fornøyelig og spennende. Ikke minst lettlest. Dere leser jo en god del tyngre romaner i lesesirkelen så jeg ser for meg at dere vil synes Drep ikke en sangfugl er som et friskt og rask (den er ikke så lang) vindpust. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant :)
      Da ser jeg frem til "Drep ikke en sangfugl", godt den er lettlest - da er muligheten større til å få lest enda flere bøker!

      Slett
  2. Drep ikke en sangfugl har jeg også skaffet på en bruktbutikk.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Jeg ser frem til å lese den :)

      Slett
  3. Tåpenes sammensvergelse og Drep ikke en sangfugl har jeg lest, den siste flere ganger. Første gang jeg leste den var jeg tenåring.

    Av en eller annen grunn kobler jeg den sammen med en annen amerikansk roman som jeg leste samme sommer. Den heter: Hjertet er en ensom jeger og er skrevet av Carson McCullers. Du kjenner den kanskje? Hvis ikke anbefales den.

    Fin 17.mai til deg, med eller uten lesning -

    SvarSlett
  4. "Tåpenes sammensvergelse" er jeg spent på, jeg leste at denne satiren regnes som en av etterkrigstidens morsomste roman.

    Hjertet er en ensom jeger" har jeg ikke hørt om, så takk for anbefalingen - den har jeg lagt til på listen over bøker å lese. Jeg googlet boken og det er kanskje ikke ikke så rart at du tenkte på den; jeg ser at den skildrer samfunnets utstøtte i USAs sørstater.

    Håper du får en fin feiring av dagen :)

    SvarSlett
  5. Så mye spennende du har funnet. Handmaiden's Tale er en jeg er spent på og. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå har jeg mye å se frem til :)

      Slett