fredag 8. juli 2016

Bokryggpoesi #2

Denne uken har jeg ryddet på kontoret mitt. Det tok litt tid fordi jeg fant det vanskelig å ta innover meg at jeg er ferdig med studiene. Men nå er kontoret fritt for papirer, bøker, skrivesaker, notater, permer, you name it! Alt er sortert og lagt i bokser, bøker er plassert alfabetisk etter forfatter og jeg er strålende fornøyd. Dermed ble det enkelt å finne et fredagspoesi:


I skyggen av store trær
Hver sin verden
Innestengt
og bakom synger skogene

En ren og ryddig bokhylle.


9 kommentarer:

  1. For en fremtidsoptimisme du har funnet i bokryggene! Bokhylla di er også rene poesien, som musikk i mine øyne 😀

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fin kommentar, Pia! Ha en fortsatt fin sommer :)

      Slett
  2. Nettopp kommet hjem etter en drøy times fottur i skogen. Denne poesien passet derfor perfekt en solskinnsdag(!) på vestlandet. Hver gang jeg ser hvite bokhyller har jeg lyst å male mine, og hver gang får sambo panikk. Han elsker trær, og rent tre, og biblioteket er laget i eik... *sukk* Jeg får nyte dine istedenfor :) Ha en flott helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid herlig å gå tur i skogen, uansett vær :) Bokhyller i eik er jo kjempefint, Marianne! Ha en fortsatt fin sommer :)

      Slett
  3. Må si det samme som Marianne,hver gang jeg ser hvite og fine bokhyller angrer jeg på at jeg kjøpte brunsvart bokskap i stedet for hvit - men en vakker dag skal jeg lage meg et slikt fint bibliotek ( barna kan vel ikke bo hjemme for alltid heller?)

    Fin poesi var det også, det glemte jeg nesten helt bort da jeg så de fine bokhyllene! :-) Ha en fin helg, kjære nabo!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Beathe! Ja, det er fint å ha et rom til bøker og annet - et eget rom som kun er mitt. Du får det når barna flytter :) Ha en fortsatt fin sommer :)

      Slett
  4. Du og Astrid Terese lager alltid mystiske og stemningsfulle bokryggpoesier:)

    PS: Det er sikkert bare jeg som har svarte bokhyller, men jeg ville ha det sånn. Har alltid foretrukket svart fremfor hvitt. Hvitt er fint men for meg blir det for stilrent i min leilighet:)

    SvarSlett
  5. Og har alltid hatt sansen for svarte og mørke møbler:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk så mye for fin kommentar, Ina! Svarte møbler er fint, hvitt har vært populært lenge nå :)

      Slett