søndag 5. oktober 2014

En smakebit på søndag: The Jungle Book

Første kapittel er lest i The Jungle Book og jeg må si jeg ble noe overrasket fordi det er en slags kortversjon av Mowglis liv i jungelen. De neste kapitlene ser ut til å handle om episoder han opplevde mens han bodde der og jeg trodde det var omvendt, at boken skulle avslutte med at han gikk til menneskene, men det er altså første kapittel som slutter slik:

The dawn was beginning to break when Mowgli went down the hillside alone, to meet those mysterious things that are called men.
s. 41



Smakebit

16 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten från den klassikern.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig - på tide at jeg leser fullversjonen :)

      Slett
  2. Den här låg på min läsplatta när jag köpte den, men jag har faktiskt inte läst den :) Tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har kun lest Disney-versjonen og tenkte det var på tide å få med seg originalen :)

      Slett
  3. Historien om Mowgli er et fantastisk eventyr :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og jeg er spent på den videre lesingen og hvordan den er i forhold til Disney sin versjon :)

      Slett
  4. Älskade Jungelboken när jag var liten, tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte også historiene om Mowgli og de andre dyrene, men har kun fått med meg Disney-versjonen så jeg ser frem til å lese videre :)

      Slett
  5. Hade nog tänkt som du (om jag funderat på det alls) att huvuddelen av boken skulle utspela sig i djungeln.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var virkelig en overraskelse - så gjenstår det å se om det fungerer :)

      Slett
  6. Takk for smakebit og jeg skal ta meg i nakken denne uka for å lese videre i denne boka:) Ha en god dag videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal jeg også, har startet på kapittel to i alle fall - ha en fin dag du også :)

      Slett
  7. Hei, da har jeg bare 20 sider igjen av boka Jungelboken så jeg blir ferdig med den i kveld som avtalt, men anmeldelse kommer vel ikke før på tirsdag. Hvordan går det med deg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leste ut boken i helgen, og skal begynne på en anmeldelse i kveld. Da kan jeg poste den i morgen ettermiddag. Vet ikke helt hva jeg skal skrive, så det blir interessant :)

      Slett