onsdag 7. august 2013

Sommerlesing og feriebilder

Merk: Jeg har endret visningsnavnet mitt fra Melusine til mitt navn irl nemlig Birthe slik at alle innlegg og kommentarer heretter vil vises med det navnet :)


Ellers har jeg vært meget tro mot min leseliste for sommeren, kun én bok er ulest (Den ensomme polygamisten) og Austens samlede verker fikk ikke plass i kofferten og uansett ville den ikke vært særlig håndterbar på stranden. Hemmeligheter har jeg heller ikke lest da jeg ikke har skaffet den ennå, men så har det også presset seg frem noen bøker som ikke var med i planen slik det gjerne gjør: Rikka Gan, Jazz og to av Woolf. På flyet hjem startet jeg på To Kill A Mockingbird. Sier meg svært fornøyd for det har vært bra lesing, noe som kanskje kan skimtes på det øverste bildet. Det andre er fra Amadores stranden på kveldstid og det siste ser jeg på utsikten over Puerto Rico en kveld.



14 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige billeder - og et yndigt et af dig! Hvor er det flot, at du får læst så meget i jeres ferie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Madame! Jeg har hatt maratonlesing nå som neste skoleår nærmer seg og jeg har villet få med meg mest mulig :)

      Slett
  2. Du har vært flink med lesingen må jeg si. Jeg kjøpte meg den norske utgaven av Mockingbird og ser frem til at den dumper ned i postkassen. Flotte bilder fra ferien:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er litt overrasket selv :)
      Gleder meg til å høre hva du synes om den boken, og takk for fin kommentar til bildene!

      Slett
  3. Herlig å se bilder fra vakre stygge Puerto Rico..;) Sangfuglen har jeg på norsk, så den skal vel leses snart.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Husbonden kalte det for et høl, rett og slett, og det er det på mange måter, men der oppe i høyden og med rom mot andre siden samt varme, sol og Amadores gjør at vi ikke merket noe av selve Puerto Rico med mindre vi dro ned dit. Spesielt på kveldstid er det ille synes jeg!
      Ellers har jeg kommet et bittelite stykke på vei med den boken, men akkurat disse dagene går det trått med lesingen :)

      Slett
  4. Kjempefine bilder, Birthe! Ah...mer sommerferie, por favor:) Jeg gleder meg til å høre mer om bøkene du har lest i sommer. Ikke minst ser jeg frem til å høre dine tanker rundt månedens lesesirkel-bok!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Anne! Det kommer helt sikkert flere sommerferiebilder, ihvertfall kommer det noe om bøkene jeg har lest :)

      Slett
  5. De bildene der var mimrebilder, gitt. Jeg var der i 1988 med en venninne - et helt liv siden :) Husker vi hadde et stykke å gå oppover hver natt etter en "byrunde", for vi var så kjipe at vi ikke skulle bruke penger på taxi. Reiste på ferie 1 uke med 1500,- i lommepenger, og det holdt! Ja det var tider det! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, det var en god stund siden ja! Helt sikkert en god del forandringer siden den gang, for eksempel motorvei helt frem. Vi var veldig optimistiske med tanke på å spare taxipenger ettersom vi er fem og måtte ha to stk, men til slutt ble det gåing ned og taxi opp :)

      Slett
  6. Regner med at dere hadde en super ferie på "holmen". Kjekt å se bilder. Amadores er jo flott for de som vil slikke sol.

    Takk for hilsen. Ja, du må ta en tur til mitt sommerparadis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var herlig! Og Amadores er en strand helt etter vår smak :)
      Jeg har tatt togturen fra Palma til Sóller to ganger, en med min mor og en med husbonden, og nøt turen like mye hver gang. Så var det trikken ned til Puerto de Sóller, virkelig en minnesrik tur som jeg gjerne tar flere ganger :)

      Slett