søndag 14. oktober 2018

En smakebit på søndag: Everything Under

I dag åpnet jeg Everything Under og leste en god del sider. Det var noe ved teksten som tiltalte meg, og som gjør at jeg absolutt kommer til å lese videre i løpet av dagen. Boken er Daisy Johnsons debutroman, men hun har også skrevet en novellesamling som kom ut i fjor. Du kan lese mer om boken her.

I'd always understood that the past did not die just because we wanted it to. The past signed to us: clicks and cracks in the night, misspelled words, the jargon of adverts, the bodies that attracted us or did not, the sounds that reminded us of this or that. the past was not a thread trailing behind us but an anchor. That was why I looked for you all those years, Sarah. Not for answers, condolences; not to ply you with guilt or set you up for a fall. But because - a long time ago - you were my mother and you left.
s. 14



27 kommentarer:

  1. ingen författare jag känner till. fint omslag! tack för smakebit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes også dette omslaget er tiltalende :)

      Slett
  2. tack för smakbiten, vackert omslag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig! Foreløbig har jeg ikke lest mye, og kan ikke komme med en anbefaling ennå :)

      Slett
  3. Känner inte till den här, men omslaget tilltalar mig.

    SvarSlett
  4. Tack för fin smakebit! Verkligen ett fint omslag!

    SvarSlett
  5. Håller med övriga, fantastiskt omslag, o tack för smakbit

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mange som liker omslaget, meg inkludert :)

      Slett
  6. Tack för smakbiten! Kände inte till den boken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig! Kjekt å vise frem ukjente forfattere :)

      Slett
  7. Tack för tipset, ny bok för mig!

    SvarSlett
  8. Nytt författarnamn för mig, kul med tips. Omslaget är jättefint. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du fikk tips til en ukjent forfatter! Og omslaget liker jeg også :)

      Slett
  9. Tack för smakbiten, den var vacker på något sätt

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, på en måte er den det - jeg er spent på hvordan bokens handling utvikles :)

      Slett
  10. Både omslaget och smakbiten tilltalar mig. Den här ska jag kolla upp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du likte innlegget! Håper du leser den en dag :)

      Slett
  11. Okänd bok för mig. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  12. Usikker på om det er min type bok, men gir den en sjanse med deg. =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er litt usikker jeg også, men så har jeg ikke kommet særlig langt og det er for tidlig å si :)

      Slett
  13. Nydelig omslag og interessant utdrag. Fikk lyst til å lese videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du fant innlegget interessant, håper du leser boken :)

      Slett