torsdag 2. august 2012

Boktema [sommerlesning II]


bøker
Boktema hos Anette er tilbake etter ha hatt sommerferie i juli, og hun tar opp tråden fra et tema før ferien; min sommerlesing.

En del bøker har jeg lest, fatisk syntes jeg det var ganske mange. Skjønt, jeg ble litt overveldet da jeg kikket på innlegget og den store stabelen med bøker på bildet. Hadde jeg virkelig intensjoner om å lese alle!?! Og jeg som syntes det er blitt manger bøker denne sommeren...

 Det ble i alle fall ikke som forventet, for selv om noen av bøkene ble lest (eh, bare to av dem) kom jeg over andre bøker som ropte på meg fra nettbutikk, bokhandel på kjøpesenteret eller rett og slett bokhyllen!

Men - jeg har lest ferdig Buddenbrooks av Thomas Mann (omtale her) og En Svunnen tid av Kate Morton (omtale her) samt at jeg har kommet mye lengre på The Moonstone av Wilkie Collins.

~


Ellers ser listen ut som dette (og altså helt annerledes enn bildet):

- Kunsten å lede seg selv av Randi B. Noyes (omtale her)
- Den hemmelige historien av Donna Tartt (omtale her)
Fortellingen i fiolinen av Natasha Solomons
- Maya av Isabel Allende
- Den glemte hagen av Kate Morton

På flyplassen på vei hjem i går startet jeg på The Hunger Games av Suzanne Collins, og er kommet omtrent halvveis. Denne boken skal jeg kose meg med i helgen :)
Anettes Bokboble

10 kommentarer:

  1. "The Hunger Games" er en av mine favorittserier - kjempebra! Jeg vil anbefale å ha bok to, og helst bok tre også, innen rekkevidde når du er ferdig med den første ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, alle bøkene er i nærheten så det blir å hoppe rett i den andre etter at denne er ferdig :)

      Slett
  2. Mange flotte bøker har du fått lest i sommer." The hunger games" må jeg også få lest etterhvert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er veldig fornøyd med sommerlesingen :)
      The Hunger Games anbefales virkelig, gjerne på engelsk (råd fra min datter som har lest både norsk og engelsk og sier at originalspråket er mye bedre).

      Slett
  3. Åh, så mye flott det var her! Godt jobba :)

    SvarSlett
  4. ÅÅå jeg har noen bøker liggende som jeg ikke har fått lest enda...gleder meg til å ta fatt på dem :0) Du ser ut til å ha fått pløyet igjennom endel i sommer du da :0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble jo faktisk en del bøker, flere enn jeg hadde tenkt på forhånd - men en strand er perfekt sted å lese :)

      Slett
  5. Hunger Games er en flott bok. Ser du leser på Vredens druer og, det er en av favorittklassikerne mine så jeg håper du koser deg med den. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Hunger Games er veldig spennende og jeg har planlagt å lese den ut i dag slik at jeg kan konsentrere meg om Vredens druer. Den leser jeg i forbindelse med 1001-bøker, godt å høre at den er god :)

      Slett