tirsdag 21. august 2012

Boken på vent [the forsyte saga]

Jeg frykter det blir en opphopning av bøker på vent fremover ettersom lesingen min i stor grad vil dreie seg om pensum og faglitteratur. I dag har jeg med hjem to tunge poser fra Studia!

Likevel, hva ventet i postkassen? Jo, en bok! Først trodde jeg det var en jeg ikke fikk avbestilt da pc-en var til reparasjon, men inni lå The Forsyte Saga av John Galsworthy. Så husket jeg at jeg ble trukket ut som vinner i lesesirkelen forrige måned og en av de neste lesesirkelbøkene var premie, mail ble sendt til Line om at Forsyte-sagaen var å foretrekke, og vips! Der lå den, og boken skal leses i oktober som en del av Lesesirkel 1001 bøker.

Tusen takk, Line :)

The Forsyte Saga initially centres on Soames Forsyte, a successful solicitor living in London with his beautiful wife Irene. A pillar of the late Victorian upper middle class, materially wealthy, his appears to be a golden existence endowed with all the necessary possessions for a 'Man of Property' but beneath this very proper exterior lies a core of unhappiness and brutal relationships.

Boken på vent

6 kommentarer:

  1. Ja,det blir vel litt mindre tid til å lese andre bøker nå som du har blitt student igjen, men litt håper jeg du får lest likevel. Så kjekt å vinne, og denne boken har jeg ikke hørt om før heller. Tror jeg må titte litt nærmere på denne. Lines lesesirkel har jeg ikke vært med på, så kanskje til neste år.

    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg satser på å få lest andre bøker i tillegg til faglitteraturen, jeg kjenner på meg at jeg ikke klarer meg uten en roman eller to! Uansett skal jeg fortsette i Lesesirkel 1001 bøker i alle fall resten av året, og disse bøkene skal jeg ha med meg. Som Forsyte-sagaen som jeg var så heldig å vinne :)

      Ha en fin ukeslutt, Beathe!

      Slett
  2. Gratulerer med ny bok!:) Herlig å vinne:) Virker spennende denne boken, skal se om ikke jeg også får lest denne:) lykke til med studiet og pensumlesningen, er som regel en del man må igjennom:) Men det kan jo være meget interessant det også til tider:)

    Ha en videre fin dag!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det var virkelig en fin overraskelse for denne boken ønsket jeg å lese og nå har jeg den til odel og eie :) Også takk for lykkeønsker med studiet, det er sannelig mye litteratur som skal gjennomgås og selv om det er interessant kjenner jeg på at det er leeenge siden jeg satt på skolebenken...

      Ønsker deg en fin onsdagskveld :)

      Slett
  3. Gøy å vinne bok :) Lykke til med studier og lesing!

    SvarSlett