fredag 3. august 2012

Fremtidige favoritter [song for eirabu]

Song for Eirabu av Kristine Tofte har jeg hørt mye positivt om og den har lagt en stund på listen min over bøker å lese. Ser virkelig frem til dennne historien!


Ein spådom om verdas undergang gjør at den eldste volva og den eldste av gudane avlar fram dei tre systrene Ragna, Berghitte og Runa. Dei er utstyrte med vilje og krefter dei sjølve er uvitande om. Det første verset av songen om Eirabu pregast av spennet mellom gamle spådomar og eigen vilje, age for gudane, hug og lengt etter makt, og eigne val mot gamle spådomar. 


Fremtidige favoritter er en ukentlig spalte hos Bokelskerinnen, titt innom henne for andre favoritter :)

12 kommentarer:

  1. Ja,denne gleder jeg meg til også:-) Den har jo fått veldig mye skryt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du også skal lese denne!
      Jeg har planlagt å lese denne i løpet av høsten, språket skal visst være fantastisk :)

      Slett
  2. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:) Bare gled deg ordentlig til denne boka, den er ren leseglede og ja, språket er virkelig, virkelig godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, og takk for at du titter innom hos meg :)
      Ja, nå ser jeg enda mer frem til denne boken - tror den må skyves frem på listen, etter The Hunger Games!

      Slett
  3. Den boka har jeg liggende på pulten på vent:) Startet på den for et par mnd siden,men så snek et par bøker seg inn før den og den har ligget der siden sist. Men hørt mye bra om boka:) Pleier ikke å lese så mye nynorsk,så det ble litt overgang når jeg begynte da. Men nå "øver" jeg meg og leser korte nynorsk bøker:)

    SV;Bra at du har startet på hunger games! kos deg videre med bøkene!

    Ferien din høres kjempe fin ut. Skulle gjerne hatt sol og varme i 2uker før skolestart. Du får ha lykke til på studiet:) Begynner somsagt på bibliotek og informasjonsvitenskap studie om under 10 dager. Både gleder og gruer meg litt:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er lett for at andre bøker sniker seg inn foran andre som er planlagt, hehe det så jeg med leselisten for sommeren :) Nynorsk er jeg heller ikke vant med, men synes det til tider kan være vakkert og denne boken skal visst ha et fantastisk språk så jeg gleder meg til lesingen. Men først skal jeg gjøre ferdig The Hunger Games :)
      Ja, vi hadde en herlig ferie, men nå er det på jobb igjen mandag og så studier. Takk for lykkeønsker, det trengs! Bibliotek og informasjonsvitenskap høres veldig spennende ut og jeg skjønner godt at du både gleder og gruer deg - jeg gjør det samme!

      Slett
  4. Svar
    1. Ja, dette er en bok jeg tror jeg må fremskynde :)

      Slett
  5. Jeg har så lyst å lese en hel bok Melusine, sukk...
    Men dyslekdusten er plagsom, så jeg gir opp etter kort tid.
    Ønsker deg en god lørdag. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dysleksi gjør det ikke enkelt å lese bøker, men kanskje du får samme opplevelse med lydbok? Håper det i alle fall :)
      God lørdag til deg også!

      Slett
  6. Denne gleder jeg meg til også :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har bestemt meg for å sette den fremst på listen over bøker å lese etter The Hunger Games :)

      Slett