søndag 24. mars 2013

En smakebit på søndag [allah's tårer]

Rett etter jeg var ferdig med The Inspector Bärlach Mysteries begynte jeg på Allah's Tårer av Rikard Spets og jeg er kommet over halvveis allerede. Her er virkelig spenning på høyt plan! Boken blir nok ferdiglest i løpet av noen dager, jeg har nemlig fri helt til neste tirsdag :)

"Den muslimske verden har blitt forberedt på dette øyeblikket i snart femten hundre år. De siste årene har apokalyptisk litteratur og ditto videoer overgått selv Koranen i salgstall. Når dette angrepet, eller angrepene, kommer, og når martyren bin Laden gjenoppstår fra de døde med Paktens ark og krever den mest eksklusive tittel i islam, har han 1,5 millioner muslimer i sin hule hånd. Og vi står overfor intet mindre enn tredje verdenskrig."
s. 349

Rikard Spets

Smakebit

20 kommentarer:

  1. Verkar vara en spännande bok!

    SvarSlett
  2. Denne boken må jeg ha meg, tusen takk for smakebiten:-) Ha en fin ettermiddag i finværet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig - boken er spennende så den anbefaler jeg :)
      Herlig med alt det fine været, selv om det er kaldt er jeg bare glad det ikke regner.

      Slett
  3. Det verkar vara en både aktuell och spännande bok.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er noen interessante linker som er svært spennende!

      Slett
  4. Tack för en spännande smakebit!

    SvarSlett
  5. Takk for smakebiten. Har bestemt meg for å lese Menneskejakten av Peter l Bergen, om USA's jakt på Bin Laden. Men venter til den kommer i Pocket og litt billigere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for tips! Menneskejakten har jeg ikke hørt om før, den skal jeg notere meg :)

      Slett
  6. Tack för smakbiten- verkar som spännande läsning.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en spennende bok som jeg snart er ferdig med :)

      Slett
  7. Ja, denne er spennende...og særlig det rundt de smakebiten du deler..) Kos deg.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, temaet minnet litt om Da Vinci-koden, men muligens litt mer realistisk. Nå har jeg ikke mye igjen, litt mer enn hundre sider som jeg regner med å lese i løpet av morgendagen. Er spent på slutten :)

      Slett
  8. Deilig med påskefri og gode bøker! Kos deg så masse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er herlig så jeg skal nok kose meg :)

      God påske, Anette!

      Slett
  9. Takk for smakebiten. Jeg har merket meg navnet, så den havner vel på et bord nær meg :)
    Mormorklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er i alle fall veldig spennende, perfekt til påskekrim :)

      Sender klemmer tilbake!

      Slett