fredag 15. mars 2013

My lucky day

Jeg vant Mariannes påske-giveaway, og pakken kom i dag! Hun hadde fått et eksemplar av Rikard Spets' action/thriller Allahs tårer som hun ønsket å gi bort. "Rikard Spets sikter høyt - og treffer", sier Tom Egeland om debutboken. Jeg tar meg den friheten, Marianne, å poste kortversjonen av omtalen din:
"Allah's Tårer er en thriller som utspiller seg i Afghanistan, og ikke uventet handler den om kampen mot terror. al Qaida planlegger en storstilt terrorhandling som vil utslette hele USA og Europa med, og muldvarper er allerede plassert i større, ledende selskap i verden som jobber innenfor teknologi for å skaffe til veie våpnene som al Qaida planlegger å bruke. En gruppe spesialsoldater, ledet av den norske marinejegeren Angus Storm, blir håndplukket for å avverge terrorhandlinger over hele verden. Gruppen, som får kallenavnet Herkules, får ansvaret for å eliminere trusselen - en trussel som vil rykke grunnlaget vekk for tre verdensreligioner og dermed endre den eksisterende maktbalansen i Midtøsten. Osama bin Laden er nemlig ikke død, og han skal stå i spissen for dette terrorangrepet som vil bli den største politiske krisen i moderne tid om det blir gjennomført."
Høres unektelig spennende ut, eller hva? Ikke nok med det, spenningen steg da jeg åpnet pakken og så en personlig hilsen fra forfatteren! Da Marianne skrev at boken skulle en svipptur innom forfatteren før den havnet i postkassen min, tenkte jeg ikke videre over det og overraskelsen var stor da jeg i ettermiddag bladde opp på den første siden og leste en hilsen jeg først trodde var fra Marianne, men raskt oppdaget var fra selve Rikard Spets. Jeg kjenner på meg at alle leselister må overstyres og at dette blir boken etter The Inspector Bärlach Mysteries - weee! Gleder meg!

Rikard Spets

Rikard Spets

Rikard Spets



16 kommentarer:

  1. Gratulerer:) Så artig å få hilsen fra selveste forfatteren:)

    SvarSlett
  2. Så stilig! Gratulerer så mye med premien og hurra for Marianne som hadde en så flott påske-konkurranse. Kos deg med boken og nyt helgen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Og jeg deltar i hurra-koret for Marianne som hadde denne fine påskekonkurransen. Boken skal jeg starte med så snart jeg har lest ut The Inspector Bärlach Mysteries. God helg til deg :)

      Slett
  3. Så flott å se at du allerede har fått boka, Birthe - OG at du likte svippturen innom Rikard :-) Håper boka faller i smak! Hans neste bok - Det Femte Segl - er på vei og han skriver så blekket spruter as we speak. Jeg gleder meg STORT til den, og har fått meg en ny, norsk favoritt i Spets! En god helg til deg :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette var supert! Nå er jeg spent på om jeg liker boken, men handlingsreferatet høres unektelig spennende ut - så tusen takk, Marianne! God helg videre :)

      Slett
  4. Det er et spændende emne! og sikken en flot tilegnelse.

    En historie om virkelige sammenstød mellem verdensopfattelser og religion er næsten mere spændende end en fiktiv kriminalroman. God fornøjelse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har startet på boken nå, men kun kommet noen få sider. Foreløbig virker den bra, spenning fra første stund!

      Slett
  5. Wow, så gøy!! Gratulerer så masse :)

    SvarSlett
  6. Hehe, Rikard er en supertrivelig kar, så det overrasket meg ikke:) Kos deg med boka - jeg elsket den, enda jeg aldri leser verken thrillere eller krim! (Men så hadde han jo også en ekstremt talentfull redaktør også da..;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så du har møtt ham, så gøy! Sjangeren har jeg ikke pleid å lese, men jeg tenker at det er greit å ikke gro fast i et ensporet lesemønster og da virker denne bra. I alle fall utifra omtaler jeg har lest om den :)

      Slett